Monday, January 10, 2011

Teruskan berfikir.......

"Kalau kita tak mampu nak bahagiakan org lain, Jangan sesekali beri derita pada org itu"


------>>>>> *petikan kata2 dari seorang kawan*

tiba2 rasa nak ulas petikan kata2 tu.
betol2........kalau kita x berupaya nak buat org ketawa.......jgn sampai kita buat org menangis....

terdiam sejenak!

mula memuhasabah diri.

x pernah terlintas dekat fikiran nie nak buat org menangis
x pernah terniat nak bikin org nangis.....
aku x pernah salahkan dia......


tapi.....

aku insan biasa....yg x lekang dari dosa

kadang2 kita x perasan pun apa yg kita buat tu boleh bagi derita pada org lain dan kadang2 dia pun x taw yg dia dah buat kita menderita!

aku suka lirik lagu ni

Sekiranya derita merinduimu
Itu sebenarnya bahagia
Aku pilih derita


lagu ahli fiqir: Derita Merinduimu

kalau bleh sekarang jugak aku nak berada kat umah. sebab..........haaaaaaaaa......aku rindu Bidadari Kecilku

hahahahaha......


P/S: ini adalah luahan hati org yg homesick! Bila si kecil tu ada depan mata aku buli. Bila dah jauh rindu pulak.

No comments:

Post a Comment

tEnTang Tuan punYer pEn

My photo
"seorang pelajar yg masih belajar dlm mengejar impian untuk menjadi pengajar kepada pelajar2nya......"