Saturday, August 15, 2009

DeMaM + CuTi + BaLik Rumah = MaSuk AiR

khamis lalu........tarikh sudah dilupakan
pagi tu lepas kelas mandarin terus g Pusat Kesihatan
sebab.........eeeerrrmmmmmm
demam la pe lagi........waktu tu cam not feeling well jer....x da la sampai x larat kan
then......
punyer la ramai org kat PK tu *bayangkan, kena tunggu 30 minit*
then masuk2 jer biasalah

Doktor : kenapa?
Aku : demam
Doktor : dah bape lama?
Aku : baru 2 hari
Doktor : ok, bukak mask....bukak mulut * cek suhu*
note : suhu 37.6 sahaja
Doktor : saya beri awak cuti 4 hari, bermula hari ini. Dan kalau boleh duduk bilik yang berasingan. Isi borang nie......
note : borang suspect h1n1
Aku : hah???????
note: giler la.....terperanjat dog aku masa tu

balik dari tu terus makan ubat dan tudo sampai pukul 5......... bukan aku jer yg tido tapi seisi bilik.
tgh hari tu biasalahkan, my mum mst la call punyer......g taw yg demam
kol 2 call lagi.....tny dah ok belum
kol 5 call lagi......suro aku cari tiket balik
serius tak larat sgt masa tu....nak bangun makan pun x larat

DIKESEMPATAN INI AKU NAK UCAPKAN
RIBUAN TERIMA KASIH BUAT HOUSEMATE KU
HAMIDAH a.k.a mid & MAZLINA a.k.a not


diorg la yang banyak tolong......klo diorg x da......
hish......cannot imaging aku
diorng anto aku sampai AIR KEROH malam tu jugak
along dgn ayah amik kat sana
so perjalanan aku jadi singkat sikit la

tiba di HSI (hospital Sultan Ismail)
jam 12.30 malam dan pesakit yg sedang menunggu 100 org
giler la......
tiba jer terus cek suhu....alamak ai 40 beb......
first time tu demam sebegini teruk.....

tanpa berlengah masa.....
along suro aku masuk satu bilik *x taw la tempat ape tu*
dia suro baring dan..........
tarang.........
ape lagi........
cocok amik darah dan masuk air la........
nasib baek x sakit......
then dia tinggalkan ku keseorangan disitu
* sejuk dan lemas sbb guna mask*
Alhamdullilah, darah bersih dari sebarang jangkitan




lebih kureng kol 3 balik......tido.....sambil tangan masuk air lagi sebotol......
pastu sok pagi2 dah balik PASAK *umah aku*
tak dapat jumpa YIN
sedih........
jumaat dan sabtu...........tido.....tido....tido.....
terus x bertenaga.......

ahad kembali normal......
petang ahad dah sihat n YIN datang.......gembira......
isnin tengah hari kembali ke shah alam





No comments:

Post a Comment

tEnTang Tuan punYer pEn

My photo
"seorang pelajar yg masih belajar dlm mengejar impian untuk menjadi pengajar kepada pelajar2nya......"