Wednesday, August 5, 2009

~~~~~~homeSTAY Haji Dorani~~~~~~

17/18/19 Julai 2009
Today in the history.......*hari nie dlm sejarah*
Best yg amat sgt bila kita dapat dok kampung org....rsa cam dok umah mak mertua plak*cam pernah g jer umah mak mertua*
Aku dapat satu group dgn KEMA n WANIE *yg baru ku kenali ms hari kejadian*
Tiba jumaat ptg, n malam aktiviti bebas * a.k.a dok bersantai bersama family angkat*
ops!!!! lupa nak kenalkan nama family angkat ku
ABAH - Anuar bin Hashim
MAK - * alamak lupe*
pic x da...sbb x amik lagi kat KEMA

Second day.....pagi2......biasalah kan aktiviti kanak2.....*senam robik + poco2*
note : aku dah reti nak buat tarian poco2......hehehehe
For the first time in my life.......tgk sawah padi n amik padi gn rafiq

buat2 cam reti jer nie.....

Then, following activity mencanting batik * ramai yg conteng batik tu*
lupa plak nak amik pic batik sendiri......whatever batik aku paling cantik *biasalah, puji diri sendiri*

aktiviti paling gembira dan agak menguji kesabaran ku......memancing
perkara yang terlintas difikiranku ms memancing tu
"ya allah ya tuhanku, kau jauhilah aku dari mendapat pasangan yg suka memancing"
hehehehe......giler bosan
walaupun aku dapat SEEKOR ikan *diulangi ye, seekor ikan*
serius......cannot go aku dgn hobi memancing nie.........

Walaupun seekor......tetap ikan



gambar nie tak menipu taw.....

after that, kami makan nasi ambang beramai-ramai......
ala, bukan nasi ambang pun, ala-ala jer.......lebih kureng la.......
pastu kan....pzzzz *makan belut*
sedap la jugak.......

Aktiviti malam yang paling dinantikan, jalan malam bersama obor....*obor tu api taw*
jalan.....jauh taw....gelap....seram *suara hati budak yang takut*
then mlm tu ada persembahan kuda kepang....
peh.....serius....mula2 tu aku sgt takut yerk......*mimpi ngeri dgr penari2 tu menjerit*
but, at the last, aku pun cuba jgk tarian tu......
pastukan....pastukan.......kitaorg buat persembahan.....
dikir barat yg lucu.......
ku tak maw cerita........*hahahaha*

Keesokan, pagi2 erobik pukul 9.......*baca betol2, pukul 9 yerk*
salah sape......hehehe.......taw2 la yerk
then, permainan yg mengembirakan........sukan neka........best......new experience.

ahad petang....balik.....balik....balik....sedy.....sedy......sedy
dah, perpisahan tak maw cerita

whatever.......sgt best....nak g lagi.......

No comments:

Post a Comment

tEnTang Tuan punYer pEn

My photo
"seorang pelajar yg masih belajar dlm mengejar impian untuk menjadi pengajar kepada pelajar2nya......"